Resepi Carbonara Susu Cair

Cairo, resepi carbonara, resepi carbonara spaghetti, resepi carbonara homemade, resepi carbonara khairulaming, resepi carbonara sedap, resepi carbonara popia, resepi macaroni carbonara, resepi spaghetti carbonara simple, resepi spaghetti carbonara che nom, resepi popia carbonara cheese,

Jom kita bersama-sama mencuba resipi spageti carbonara yang mudah ini yang dijamin disukai anak-anak kita! Pada hari-hari yang sibuk, apabila masa sangat berharga, keperluan untuk membuat hidangan yang cepat dan sedap amatlah penting. Terutamanya apabila anak-anak minta hidangan spageti hitam yang terkenal. Sesuai untuk dihidangkan pada bila-bila masa, resipi ini sesuai untuk dijadikan salah satu pilihan hidangan harian anda.

Bahan-Bahan

Bahan-bahan yang diperlukan adalah seperti berikut:

  • Spageti hitam – 200gm
  • Minyak zaitun – 1 sudu besar
  • Bawang putih – 3 ulas (cincang halus)
  • Sos prego – 3-4 sudu besar
  • Krim masam – 1 cawan
  • Keju Parmesan – ½ cawan (parut kasar)
  • Garam – secukup rasa
  • Lada hitam – secukup rasa
  • Daun Peterseli – 1 sudu teh (cincang halus)

Cara-cara membuatnya

Sila ikuti arahan berikut:

  1. Sediakan air yang mencukupi dalam kuali dan masukkan sedikit garam. Tunggu hingga air mendidih dan masukkan spageti hitam. Masak hingga lembut mengikut arahan yang tertera dalam bungkusan.
  2. Sementara itu, panaskan sekatan minyak zaitun dalam kuali. Tambahkan bawang putih dan tumis hingga wangi.
  3. Masukkan sos prego dan krim masam. Biarkan kacau sehingga sebati.
  4. Tambahkan keju Parmesan, garam dan lada hitam. Kacau hingga sebati dan masak hingga mengental sekejap.
  5. Masukkan spageti hitam yang telah dimasak tadi ke dalam kuali. Kacau sehingga bahan-bahan sebati. Masak hingga sebati.
  6. Sajikan di atas pinggan dan taburkan dengan sedikit daun peterseli. Hidangkan dengan segelas jus oren dan kemudian makan dan nikmati!

Variasi ini sememangnya salah satu menu yang paling popular dalam hidangan seisi keluarga. Dengan menambahkan keju Parmesan secara murah hati, menjadikan hidangan ini lebih lazat dan memuaskan. Anda boleh mencuba variasi lain seperti menambahkan daging asap atau ayam panggang untuk lebih mengukuhkan lagi rasa.

Dengan menggunakan bahan-bahan yang sedap dan mudah didapati, ia memastikan anda mempunyai masa depan yang terhadap kerumitan hidangan dalam keadaan yang sibuk. Resipi ini direka dengan mengambil kira kesibukan sehari-hari di rumah. Ia menyediakan satu hidangan yang sedap dan menyelerakan untuk malam yang sibuk. Nikmatilah!"

Kesimpulan

Jadi, itulah resipi spageti carbonara mudah dan sedap yang saya ingin kongsikan dengan anda hari ini. Jangan takut mencuba bahan-bahan yang jarang anda gunakan atau mengalihkan resipi ini sedikit dengan menambahkan bahan-bahan lain yang anda suka. Saya berharap anda berpuas hati dengan resipi ini.

Terima kasih kerana membaca dan selamat mencuba!

Resepi Carbonara Susu Cair

If you are looking for Resepi spaghetti carbonara cheese jetzt ausprobieren mit ♥ chefkoch, you've visit to the right page. We have pictures like Resepi carbonara tanpa guna cream atau susu, tapi masih 'maintain' sedap!, resepi spaghetti carbonara cheese jetzt ausprobieren mit ♥ chefkoch, resepi creamy carbonara lemak berkrim (gerenti digemari!) saji.my. Here you go:

Resepi spaghetti carbonara susu cair thegirlwholikestosmile, filipinostyle pasta carbonara recipe carbonara pasta, chicken

Resepi spaghetti carbonara mushroom prego lazat saji.my. Resepi spaghetti carbonara susu cair thegirlwholikestosmile. Resipi spagetti carbonara simple anak mintak, gerenti suka! rasa. Carbonara berkrim lemak filipino prego resepi. Carbonara resepi mushroom prego resipi cabonara saji cendawan susu bidadari. Carbonara resepi susu maintain. Resepi carbonara prego sedap kuah mamaqaireen



Also read:

.