Resepi Puding Fruit Cocktail Berkuah

Berkuaho, red fruit in fruit cocktail, mystery pudding with fruit cocktail, fruit salad with fruit cocktail and pudding, fruit cocktail with vanilla pudding, resepi puding roti, resepi puding, resepi puding karamel, resepi puding jagung kastard, resepi puding jagung, resepi puding cocktail,

Hidangan penutup yang manis dan lezat pasti akan membuat setiap orang senang. Salah satu hidangan penutup yang banyak disukai adalah puding kastard berkuah. Puding ini memiliki tekstur yang lembut dan rasa yang kaya, terutama dengan tambahan buah-buahan yang segar.

Puding Kastard Berkuah

Bahan-bahan:

  • 1 bungkus agar-agar (12 gram)
  • 500 ml susu segar
  • 4 kuning telur ayam
  • 50 gram gula pasir
  • 1 sendok teh vanili
  • 1 buah mangga, potong-potong

Cara membuat:

  1. Campurkan agar-agar dengan susu segar dalam panci. Panaskan campuran dan aduk hingga agar-agar larut.
  2. Ambil kuning telur dalam mangkuk dan kocok dengan gula pasir dan vanili. Tambahkan campuran agar-agar dan kocok hingga rata.
  3. Panaskan kembali campuran agar-agar dan masak hingga mendidih. Kemudian, tuangkan campuran agar-agar sedikit demi sedikit ke dalam mangkuk kuning telur sambil terus diaduk agar tercampur rata.
  4. Tuang campuran kembali ke dalam panci dan masak hingga kental. Dinginkan campuran selama beberapa menit.
  5. Sajikan puding kastard berkuah dalam mangkuk dan tambahkan potongan-potongan mangga di atasnya.
Puding kastard berkuah dengan buah-buahan segar adalah hidangan penutup yang sempurna untuk disajikan pada saat akhir pekan atau saat menerima tamu. Selain itu, hidangan ini juga mudah disiapkan dengan bahan-bahan yang tersedia di supermarket terdekat. Cobalah resep ini di rumah dan nikmati kelezatan puding kastard berkuah dengan buah-buahan segar. Pasti akan menjadi hidangan penutup yang sukses dan kita dapat merasakan kelezatannya setiap saat.

Resepi Puding Fruit Cocktail Berkuah

If you are searching about Zalekha luvs cooking puding fruit cocktail..., you've visit to the right place. We have pics like Resepi puding kastard berkuah resepi puding kastad fruit cocktail, puding kastard berkuah resep hidangan penutup, puding, buah, resepi puding cocktail berkuah resepipuding.com. Here it is:

Puding kastard berkuah resep hidangan penutup, puding, buah, dapur mamasya puding cocktail berkuah (2)

Dapur mamasya puding cocktail berkuah (2). Puding kastard berkuah resep hidangan penutup, puding, buah. Puding resepi berkuah dapur mamasya jagung kastad jamu. Dapur mamasya puding cocktail berkuah (2). Resepi puding cocktail berkuah resepipuding.com. Zalekha luvs cooking puding fruit cocktail.... Puding berkuah cocktail resepi dapur mamasya sedap



Also read:

.