Resepi Kek Roti Coklat

Resepi kek roti coklat gardenia, resepi kek roti coklat keju, resepi kek roti coklat resep, resepi kek roti coklat berapa, resepi kek roti coklat ku, resepi roti canai, resepi roti, resepi roti bun, resepi kek sarang semut, resepi kek pisang kukus, resepi kek coklat, resepi kek red velvet,

Korang semua, dah rasa bosan ke selalu buat kek yang sama? Nak cari yang baru tapi mana nak dapat? Jom, teka-teki, mana nak cari resepi kek yang sedap dan mudah untuk dibuat? Kalau korang fikir di atas air, salah betul tu! Tapi, jangan risau, abang ada share dengan korang resepi kek coklat moist yang saaaaangat sedap dan senang nak dibuat.

Bahan-bahan untuk Resepi Kek Coklat Moist:

1. 250g tepung gandum

2. 300g gula

3. 110g serbuk koko

4. 2 camca teh soda bicarbonate

5. 1 camca besar baking powder

6. 1 camca besar sarung tangan perisa coklat

7. 1 camca teh garam

8. 200ml minyak masak

9. 3 biji telur

10. 300ml air panas

Cara-cara untuk membuat Resepi Kek Coklat Moist:

1. Panaskan oven pada suhu 170-180 darjah Celsius.

2. Campurkan semua bahan basah dalam mangkuk besar. Gabungkan telur, minyak, dan air panas. Kacau sebati.

3. Tapis semua bahan kering seperti tepung, gula, serbuk koko, baking powder, soda bicarbonate, dan garam dalam bekas lain.

4. Masukkan campuran bahan kering ke dalam campuran telur secara perlahan-lahan sambil dikacau rata. Pastikan tidak ada gumpalan tepung.

5. Tuangkan adunan ke dalam acuan yang telah digris dengan mentega dan tepung. Pastikan tidak penuh kerana bangkitan ketika memanggang.

6. Bakar selama kira-kira 40-45 minit atau sehingga kek matang. Cuba cucuk dengan kayu letak di tengah dan keluar bersih.

So, korang dah tak perlukan dari nak keluar rumah untuk beli kek dah sebab resepi ini sangat mudah untuk dibuat. Selamat mencuba dan jangan lupa share resepi ni dengan kawan-kawan korang yang suka makan kek!

Resepi Kek Roti Coklat

If you are looking for Resepi kek roti kukus harbolnas k, you've visit to the right place. We have pics like Resepi kek coklat kukus,, resepi roti kek coklat chip, kombinasi unik anda pasti kagum dengan, resepi kek coklat kukus resepi mudah. Here it is:

Resepi kek roti kukus harbolnas k, resepi kek coklat kukus resepi mudah

My lovely cakes kek coklat cheese indulgence. Coklat roti resepi puding nannie bahan. Resepi nannie puding roti coklat chips. Resepi kek coklat moist. Norrel cookies and cakes march 2011. Kek coklat roti resepi chip unik kagum kombinasi rasanya. Resepi kek kukus coklat mudah saji



Also read:

.