Resepi Kek Batik Crunchy

Resepi kek batik crunchy, resepi kek batik lembut, resepi kek batik indulgence, resepi kek batik indulgence, resepi kek batik, resepi kek pisang, resepi kek marble, resepi kek lumut,

Siapa suka makan kek batik? Kita semua tahu bahawa kek batik ni memang mengundang selera kan? Dah-banyak jenis kek batik yang boleh dijumpai di pasaraya-pasaraya dan kedai-kedai runcit. Tapi, pernah tak korang cuba buat kek batik sendiri? Sebenarnya, tak susah tau! Hari ni, saya nak kongsikan resepi kek batik crunchy yang sangat-sangat sedap dan ia juga boleh dibuat untuk dijual.

Gambaran Kek Batik Crunchy

Pertama sekali, lihatlah gambar ni! Tengok betapa sedapnya kek ni kelihatan! Tak sabar nak cuba kan? Jom kita lihat bahan-bahan dan cara-cara membuatnya.

Bahan-bahan

  • 500g biskut marie
  • 600g coklat masakan lelehan
  • 250g coklat crunch
  • 5 sudu besar susu pekat manis
  • 400g mentega

Cara-cara

  1. Pukul mentega hingga kembang.
  2. Tumbuk biskut marie menjadi serbuk yang kasar.
  3. Campurkan susu pekat manis dan coklat masakan. Kemudian cairkan campuran tadi dengan menggunakan kaedah double boiler.
  4. Masukkan serbuk biskut marie dan coklat crunch ke dalam adunan coklat. Gaul rata hingga sebati dengan baik.
  5. Tuangkan adunan ke dalam loyang berkeluasan 8×8 inci atau 9×9 inci. Ratakan permukaan adunan menggunakan sudu atau spatula.
  6. Sediakan bekas penutup tahan haba dan sapukan sedikit mentega pada permukaannya untuk mengelakkan kek melekat di permukaan penutup tersebut.
  7. Tutup dan bekukan kek selama 2 jam atau letakkan dalam peti sejuk.
  8. Setelah beku, keluarkan kek batik dari loyang dan siap untuk dihidangkan atau dibungkuskan untuk dijual.

Jangan rasa risau jika korang ada masalah dalam membuat kek batik crunchy ni! Yang penting, pastikan bahan-bahan yang digunakan seimbang dan cuba untuk ikut langkah demi langkah resepi yang saya kongsikan tu. Dijamin kek batik crunchy yang korang hasilkan akan menjadi sedap dan memikat hati pelanggan.

Begitulah resepi kek batik crunchy yang boleh korang buat untuk menjadi sumber pendapatan tambahan. Selamat mencuba dan saya berharap korang akan berjaya dalam membuat kek batik crunchy ni. Pastikan korang menghidangkannya pada rakan-rakan dan keluarga. Selamat mencuba!

Resepi Kek Batik Crunchy

If you are looking for Resepi buat kek batik premium super marvellous. lembut, kurang manis, you've visit to the right web. We have pictures like Warisan bonda resepi kek batik lapis...., resepi kek batik oreo crunchy • resepi bonda, resepi kek batik crunchy boleh buat jual!!. Here you go:

Resepi kek batik crunchy boleh buat jual!!, resepi kek batik oreo crunchy • resepi bonda

7 resepi kek batik sedap (mudah nak buat pasti ketagih nak makan lagi. Warisan bonda resepi kek batik lapis..... Kek batik premium, kurang manis, lembut dan rasa crunchy biskut • garis. Kek resepi indulgence manis sedap ni keluarga cadbury coklat toping rahsia lain rasanya. Kek resepi sedap merecik biskut milo coklat azirahman puding topping koko foody bloggers lembut. Mamahusna chocolate resepi kek batik coklat. Resepi kek batik coklat resepi kek best



Also read:

.