Resepi Ayam Buttermilk Azie Kitchen

Resepi kari ayam azie kitchen, resepi ayam masak merah azie kitchen, resepi ayam masak merah kenduri azie kitchen, ayam buttermilk che nom, resepi ayam azie kitchen, resepi ayam paprik azie kitchen, resepi ayam masak butter, resepi tomyam ayam azie, resepi ayam buttermilk khairul aming, resepi ayam percik, resepi ayam penyet, resepi ayam masak merah,

Hoi semua orang! Saya di sini untuk membawa resepi yang luar biasa untuk anda cuba! Kali ini saya ingin mempersembahkan resipi Ayam Buttermilk Pekat Berkrim yang pasti akan menyedapkan lidah anda. Ingat, jangan terkejut jika keluarga anda mengatakan ia merupakan hidangan terbaik yang pernah anda buat.

Resepi Ayam Buttermilk Pekat Berkrim

Bahan-bahan:

  • 2 batang Kayu Manis
  • 1 Biji Bawang Besar
  • 3 ulas Bawang Putih
  • 1 cm Halia
  • 2 Helai Daun Kunyit
  • 1 batang Serai (2 inci)
  • 600g Ayam [bahagian paha/dada/sisik]
  • 150ml Santan
  • 2 sudu besar Minyak Masak
  • 50g Butter

Cara-cara:

  1. Blend halia, bawang putih, dan bawang besar.
  2. Panaskan kuali sedang dengan minyak masak. Masukkan kayumanis, daun kunyit dan serai. Goreng hingga wangi.
  3. Tambahkan butter, biarkan cair. Kemudian masukkan bahan yang dah di blend tadi.
  4. Goreng hingga kemasukkan ayam. Goreng sehingga ayam kekuningan.
  5. Tambahkan santan ke dalam kuali. Kacau sebati dan goreng hingga ayam masak dan kuah pekat.
    • Supaya lebih sedap, tambahkan daun kari/sup/sikit tepung jagung perasa.
  6. Sedia untuk dihidangkan! Rasanya pasti akan memuaskan!

Nah, dengan ini anda telah diperkenalkan pada resepi Ayam Buttermilk Pekat Berkrim yang mudah dan lazat. Jom cuba hari ini dan rasai kehebatan resepi ini sendiri! Selamat mencuba dan jangan lupa kongsi perkongsian ini dengan rakan-rakan anda!

Nah, sekarang saudara-saudara sudah tahu bagaimana untuk membuat hidangan yang luar biasa ini. Ingat, jangan lupa untuk memotret gambar anda sendiri dan kongsikan dengan kami! Kami akan menambah sedikit rahsia tambahan yang pasti akan mengubah resepi menggugah selera ini menjadi hidangan yang benar-benar menggugah selera. Tetapi itu rahsia kami, jadi anda kena cuba sendiri! Selamat memasak!

Resepi Ayam Buttermilk Azie Kitchen

If you are looking for Resepi ayam cheesy buttermilk, you've visit to the right web. We have images like This is our story resepi ayam buttermilk yang mudah dan sedap, 9 resepi buttermilk sedap listikel.com, resepi ayam buttermilk paling sedap mudah simple homemade. Here it is:

Resepi ayam buttermilk paling sedap resepi ayam buttermilk paling sedap, resepi ayam buttermilk sedap! resepi mudah

Buttermilk ayam resepi masak sedap daun annur syuhadah annursyuhadah salted goreng tallypress. Ayam buttermilk resepi sedap. Resepi ayam buttermilk sedap! resepi mudah. Resipi ayam buttermilk sedap dan mudah di masak. Resepi ayam cheesy buttermilk. Ayam buttermilk resepi isi 500gm mudah keel bahagian. Resepi ayam buttermilk paling sedap kompilasi himpunan resepi


Also read:

.