Resepi Ayam Goreng Kunyit Tok Deng

Ayam goreng kunyit recipe, resep ayam goreng tepung, resepi ayam goreng kunyit, resepi ayam goreng korea, resepi ayam goreng kunyit, resepi ayam goreng berempah, resepi ayam goreng, resepi ayam goreng mamak, resepi ayam goreng berempah sedap, resepi ayam goreng berlada, resepi ayam goreng bawang putih, resepi ayam kurma,

Jika anda mencari juadah yang sedap dan mudah untuk dimasak di rumah, resipi Ayam Goreng Kunyit adalah pilihan yang terbaik. Resipi yang popular ini sangat mudah untuk disediakan dan mempunyai rasa yang istimewa sehingga menjadi pilihan utama bagi ramai orang.

Bahan-bahan:

Berikut adalah senarai bahan-bahan yang diperlukan untuk menyediakan Ayam Goreng Kunyit:

  • 1 ekor ayam
  • 2 sudu besar serbuk kunyit
  • 1 sudu besar serbuk ketumbar
  • 1 sudu kecil garam
  • 1 biji limau nipis
  • 2 ulas bawang putih (ditumbuk)
  • Air secukupnya
  • Minyak untuk menggoreng

Cara-cara:

Berikut adalah langkah-langkah yang perlu diikuti untuk menyediakan Ayam Goreng Kunyit:

  1. Potong ayam kepada saiz yang diinginkan.
  2. Campurkan serbuk kunyit, serbuk ketumbar, garam, bawang putih dan air ke dalam mangkuk.
  3. Tambahkan ayam ke dalam campuran ini dan gaul rata.
  4. Perahkan air dari limau nipis dan tuangkan ke dalam campuran ayam. Gaul rata sekali lagi.
  5. Diamkan ayam selama 30 minit untuk mengambil rasa.
  6. Panaskan minyak dalam kuali dan goreng ayam sehingga keperangan.
  7. Angkat ayam dari kuali dan toskan minyak yang berlebihan.
  8. Sedia untuk dihidangkan.

Ayam Goreng Kunyit ini sangat mudah untuk disediakan dan mempunyai rasa yang unik dan istimewa. Segera cuba resipi ini di rumah anda dan pasti akan menjadi juadah kegemaran di kalangan keluarga anda.

Jangan lupa untuk menghidangkan Ayam Goreng Kunyit bersama nasi panas dan sambal belacan. Anda juga boleh menambahkan sayur-sayuran seperti ulam atau kacang panjang sebagai hidangan pelengkap.

Resipi ini sangat mudah untuk disediakan dan boleh diubahsuai mengikut citarasa masing-masing. Anda boleh menambahkan rempah-ratus lain seperti jintan manis atau kayu manis untuk menambahkan lagi kepelbagaian rasa.

Anda juga boleh menggoreng hati ayam bersama-sama dengan ayam goreng kunyit. Hati ayam yang rangup dan pedas akan menambahkan lagi unsur keunikannya.

Jadi, tidak perlu ragu-ragu untuk mencuba resipi Ayam Goreng Kunyit yang popular ini. Mudah untuk disediakan dan mempunyai rasa yang sedap, pastinya menjadi pilihan utama untuk hidangan harian anda.

Resepi Ayam Goreng Kunyit Tok Deng

If you are searching about Resepi ayam goreng kunyit ringkas & rangup, you've came to the right web. We have pics like Apa sahaja azuwar... ayam goreng kunyit.., resepi ayam goreng kunyit ringkas & rangup, resipi ayam goreng kunyit ala thai resepi bergambar. Here you go:

Resepi ayam goreng kunyit mudah dan sedap azhan.co, resepi ayam goreng kunyit (menu mudah tapi sedap) bidadari.my

Ayam kunyit goreng siti cik airtangan ekspress lauk. Resepi ayam goreng kunyit ringkas & rangup. Ayam kunyit goreng resepi resipi sedap masak cari rangup nasi makanan masakan uf selera makan penambah kicap pedas sahaja potong. Resepi ayam goreng kunyit mudah dan sedap azhan.co. Ayam kunyit goreng resipi cilik resepi saripuddin oleh dada. Resepi ayam goreng kunyit (menu mudah tapi sedap) bidadari.my. Ayam goreng kunyit resepi bidadari lazat hidangan melayu kedai statically


Also read:

.