Resepi Jemput Jemput Pisang Azie Kitchen

Resepi jemput jemput pisang azie tesfai, resepi jemput jemput pisang rangup, resepi jemput jemput pisang, resepi jemput jemput ikan bilis, resepi jemput jemput labu, resepi jemput jemput pisang rangup, resepi jemput bawang, resepi jemput pisang sedap, resepi jemput jemput,

Hai semua, hari ini saya nak kongsikan resepi yang sangat mudah dan sedap, iaitu Jemputjemput Pisang! Kalau korang tengok gambar ni, pasti terliur kan? Maklumlah, ena ada gambar Jemputjemput Pisang yang sangat mengiurkan!

Jemputjemput Pisang

Ingredients:

  • 3 pisang
  • 1 cawan tepung beras
  • 1/2 cawan gula
  • 1 sudu teh baking powder
  • 1/2 cawan air suam
  • Minyak untuk menggoreng

Instructions:

  1. Kupas pisang dan mash sehingga hancur.
  2. Campurkan tepung beras, gula dan baking powder bersama-sama dan kacau rata.
  3. Tuang air suam ke dalam campuran tepung dan gula. Gaul rata sehingga terbentuk adunan. Pastikan ia tidak kelembapan jika terlalu cair, kena letak tepung lagi.
  4. Setelah itu, letakkan pisang yang telah dicincang ke dalam adunan tepung. Gaul rata sehingga pisang diselaputi oleh adunan tepung.
  5. Tuang minyak ke dalam kuali, panaskan atas api sedang sehingga minyak panas.
  6. Sendukkan adunan dan letakkan ke dalam minyak panas secara perlahan-lahan. Wangikan ruang dapur dengan aroma sedap itu..
  7. Goreng sehingga jemputjemput pisang menjadi kuning keemasan dan ke dalam kuali nampak serasi, pastinya amat menggoda.
  8. Angkat jemputjemput pisang dan letakkan ke atas tisu untuk menyerap minyak berlebihan
  9. Jemput-jemput pisang sudah sedia untuk dihidangkan. Nikmatilah kesedapan dan kelezatannya.

Rasanya dah cukup mudah kan membuat Jemputjemput Pisang ni? Tapi fikir-fikir balik, adakah korang rasa ena jeles sebab tak boleh mencuba sendiri?

Jangan risau, jangan sedih, jangan stress. Ena boleh tolong korang! Kalau korang tak pandai masak, tak ada masa yang cukup, atau tak berminat nak ubah dapur jadi kawasan bereksperimen, jangan risau!

Senang je. Cari ena, kami boleh hantar Jemputjemput Pisang untuk korang makan. Tak perlu risau tentang protokol kesihatan sebab kita follow SOP yang ketat. Nak pesan? Just whatsapp ena tau!

Semoga korang tak rasa lapar dan selalu sihat-sihat saja. Sampai jumpa pada resepi-resepi lain yang akan ena kongsikan di masa akan datang!

Resepi Jemput Jemput Pisang Azie Kitchen

If you are searching about How to make jemputjemput pisang singapore food, you've came to the right web. We have pics like Resepi jemputjemput pisang (cekodok pisang) berisi gebu dan kurang, resepi jemputjemput pisang (cekodok, coqkodok, cokodok) mudah lagi simple., resepi jemputjemput pisang (cekodok pisang) berisi gebu dan kurang. Read more:

Anis' diary... jemputjemput pisang bersusu, resepi nannie jemputjemput pisang

Jemput pisang kuih resepi contoh suji nennie melayu nannie papan diari suri khuzaifah. Anis' diary... jemputjemput pisang bersusu. How to make jemputjemput pisang singapore food. Jemput food pisang recipes snacks asian malaysian kuih resepi. Resepi jemputjemput pisang (cekodok pisang) berisi gebu dan kurang. Resepi jemputjemput pisang gebu dan rangup. Pisang jemput cekodok resepi luv masak


Also read:

.