Resepi Nasi Ayam Nani Rostam

Resepi nasi ayam nani rostam blog, resepi nasi ayam nanimex, resepi nasi ayam nanit, resepi nasi ayam nanime, resepi nasi ayam special, resepi nasi ayam azie kitchen, resepi nasi ayam hainan yang sedap, resepi nasi ayam goreng, resepi nasi hujan panas, resepi nasi daging utara,

Mari kita muatnaik sedikit resepi untuk dipersembahkan kepada kawan-kawan semua. Kali ini kita nak berkongsi resepi Nasi Ayam Penyet yang sedap dan pastinya akan menjadikan hidangan harian anda lebih bermakna. Hidangan ini sangat sesuai sekiranya anda tak larat nak keluar rumah dan nak merasa masakan yang sedap dan menyelerakan.

Nasi Ayam Penyet

Bahan-bahan:

  • 2 cawan beras
  • 2 cawan air
  • 1 biji ayam
  • 1 cawan tepung
  • Garam dan gula secukup rasa
  • Minyak goreng secukupnya

Cara-cara:

  1. Rendam beras dalam air selama 30 minit
  2. Masak beras menggunakan air seperti biasa
  3. Untuk ayam, cuci bersih dan potong ikut saiz yang diinginkan
  4. Campurkan tepung, garam dan gula dan lumatkan hingga sebati
  5. Letakkan ayam dalam campuran tepung tersebut dan gaul rata
  6. Goreng ayam sehingga rangup dan masak
  7. Sediahkan mangkuk beserta nasi dan ayam penyet yang telah digoreng tadi
  8. Siap untuk dihidangkan

Jangan lupa untuk menikmati hidangan ini bersama-sama dengan sos cili yang pedas. Pastikan juga ayam yang disediakan betul-betul rangup dan menyelerakan. Resepi ini boleh disediakan dalam kuantiti yang banyak dan boleh dihidangkan di atas meja makan yang besar.

Selamat mencuba!

Sebelum saya berakhir, saya ingin kongsikan resepi yang sempurna untuk semua. Anda boleh mencuba di rumah pada bila-bila masa. Semoga resepi ini akan memberikan kepuasan terhadap lidah anda dan keluarga.

Resepi Nasi Ayam Nani Rostam

If you are looking for Resipi lengkap set nasi ayam goreng rangup rasa, you've visit to the right page. We have images like Resepi nasi ayam sawanila.com, resepi nasi ayam sedap nani rostam ahmedcux, nasi ayam linda onn ayam goreng presto & sambal korek (dengan gambar. Here you go:

Resipi nasi ayam hainan resepi nasi ayam hainan paling sedap, resepi nasi ayam sedap nani rostam ahmedcux

Nasi nani rostam resepi kehidupanku duka suka. Nasi ayam linda onn ayam goreng presto & sambal korek (dengan gambar. Suka duka kehidupanku resepi nasi ayam cara nani rostam. Resepi nasi ayam penyet • resepi bonda. Resepi nasi ayam sedap nani rostam ahmedcux. Nasi ayam resepi hainan kalori bidadari masak rujukan sedap bungkus prank hasil seminggu peniaga pendapatan terkena rugi hokkien singapura pilihan. Nasi resepi madu goreng buat paprik hainan masak masakan kunjungi ringkas korang


Also read:

.