Resepi Overnight Oat Untuk Ibu Menyusu

Breakfast resepi oat untuk diet, resepi overnight oat diet, cara membuat overnight oatmeal, cara membuat overnight oat, apa itu overnight oat, resepi overnight oat sedap, resepi overnight oat sedap, resepi overnight oat,

Jom bersiap sedia untuk sahur dengan resepi yang sihat, mudah dan tenaga tinggi! Hari ini, kami ingin berkongsi resepi OVERNIGHT OAT yang pasti akan menjadi pengayuh semangat pagi anda.

Resepi Sahur Sihat Overnight Oat

Bahan-bahan:

  • 1 cawan oats
  • 1 cawan susu (susu kambing atau badam)
  • 1 sudu besar madu
  • 2 biji pisang yang sudah tua
  • 1 sudu kecil serbuk kayu manis (opsional)

Cara-cara:

  1. Potong pisang kepada irisan yang kecil.
  2. Campurkan oats, susu, pisang dan madu dalam mangkuk dan kacau rata.
  3. Tutup mangkuk dan letakkan dalam peti sejuk untuk semalaman.
  4. Esok pagi, keluarkan mangkuk dari peti sejuk dan hias atas oat dengan irisan pisang, serbuk kayu manis dan sesuka hati anda.

Resepi ini sangat mudah dan sesuai untuk anda yang sibuk tetapi masih ingin menjaga kesihatan anda. Anda boleh mempersiapkan semuanya pada waktu malam dan tinggal sahaja untuk dimakan pada pagi yang cukup padat.

Nutrisi di dalam overnight oat juga sangat penting bagi kesihatan anda. Oat adalah makanan yang sangat membantu dalam mengekalkan tahap glukosa di dalam darah anda dan juga mempunyai banyak khasiat untuk melindungi sistem penghadaman anda. Pisang memiliki kandungan kalium yang sangat tinggi yang mampu membantu mengurangkan tekanan darah tinggi dan menyediakan tenaga yang seimbang kepada tubuh anda.

Selain daripada itu, anda boleh menikmati sarapan yang sihat ini tanpa perlu menambahkan gula tambahan ke dalam resipi kerana madu sudah cukup memberikan rasa manis. Pastikan anda mencuba resepi ini dan menjadikannya sebagai rutin sahur anda pada setiap hari.

Hmm, rasa lapar datang semula! Selamat mencuba!

Resepi Overnight Oat Untuk Ibu Menyusu

If you are looking for Resepi overnight oats resepi overnight oat yang mudah sedap untuk, you've came to the right place. We have images like Resepi overnight oats berry yogurt sedap tube, cara buat overnight oat / bintang kehidupan resepi overnight oats, resepi overnight oat sarapan youtube. Here you go:

Resepi sahur sihat overnight oat mampu bekalkan tenaga tinggi sepanjang, resepi overnight oats berry yogurt sedap tube

Resepi overnight oat yang mudah & sedap untuk makan sahur. Resepi 'overnight oat' yang sihat & mudah untuk sahur. Overnight resepi sihat sedap familyfoodonthetable mulakan lebih healthy oat sarapan glycemic. Resepi overnight oats resepi overnight oat yang mudah sedap untuk. Overnight resepi oat sedap oats makan berat kenyang badan sepanjang turunkan kacau bila dalam. Resepi overnight oat yang mudah & sedap untuk makan sahur. Resepi overnight oats berry yogurt sedap tube


Also read:

.